Producten en diensten met een verhaal

50|50 is onderdeel van het Leger des Heils en is een landelijke speler met in totaal 12 activiteiten. Wij zijn een uniek sociaal bedrijf met een grote maatschappelijke rol. Met 50|50 zoeken wij partnerships met het bedrijfsleven en een goede relatie met de consument. Wij gaan daarbij voor duurzame verbindingen waarin kwaliteit en het behalen van deadlines centraal staat. Een vak leren, dat is ons uitgangspunt voor de deelnemers van 50|50. Of het nu gaat om het maken van fietsen, meubels of bereiden van een maaltijd.

Meer over wie wij zijn Meer weten over wat wij doen

Achtergrond

alt

In 2000 is 50|50 gestart als een pilotproject van het Leger des Heils in samenwerking met de Bijenkorf. Inmiddels is het merk uitgegroeid tot een landelijke speler op het gebied van re-integratie, beschutte werkplekken en zinvolle dagbesteding. We noemen dit in de volksmond ook wel sociale en arbeidsmatige activering. Per jaar zijn er meer dan 1500 deelnemers (cliënten) actief binnen 50|50. Wij zijn er voor mensen zonder helper. Daarin zijn wij geduldig en behulpzaam. We werken met een plan. Iedere deelnemer heeft zijn eigen leerdoelen waaraan gewerkt wordt. Naast de gerichtheid op de doelgroep zijn wij tegelijkertijd ook gericht op onze klant/gast. Wij zijn met onze producten en diensten commercieel, creatief en dienstverlenend. Ons geheim is onze werkwijze. Uniek in zijn soort. Waar andere organisaties ophouden, gaan wij door. De onderkant van de samenleving is bij ons welkom. We zorgen dat deelnemers, die ver van de arbeidsmarkt staan, weer aan het werk kunnen. De begeleiders van 50|50 zijn vaktechnisch geschoold en brengen hun kennis en kunde over aan onze deelnemers. Zo maken zij het verschil.